Laguna Beach - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu Laguna Beach - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu

Laguna Beach

Door: sarahkarlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

09 September 2010 | Verenigde Staten, Gilbert

Zaterdag middag 4 uur. Ik liep met de hele familie, waaronder Bob, Merri, Merrion&Ryan, Pete en zelfs Maggi in de Leelee's, een wereldsupermarkt. Ze hadden er vanalles, van Taiwanees tot Zuid-Afrikaans en ja, zelfs Nederlands eten. Ik heb stroopwafels, drop, pannekoekenbeslag en zelfs beslag voor appeltaart in kunnen slaan, dus ik moet aan de bak.
Net toen we de Leelee's uitliepen werd ik gebeld door Karen, mijn counselor met de vraag of ik een paar daagjes mee wilde naar California. Ik moest wel snel beslissen, we zouden 's avonds al weggaan voor een 6 uur lange rit.

Uiteindelijk zijn we om half 10 vertrokken, met Karen en Ferdie, de vriend van Karen. Ik heb vooral geslapen, ik was kapot. De avond ervoor gaf Anna haar verjaardagsfeestje. Samen met Cecilia ben ik daarheen gegaan. Ida en Aurelien waren er ook, het was erg gezellig! We hebben gebowld en later ijstaart gegeten, wat heerlijk is. De volgende morgen ben ik naar mijn eerste American Football game geweest. Door het verjaardagsfeestje had ik namelijk de football game van de Highland Hawks gemist. De dochter van een van de Rotarions speelt in het Freshman team van haar school en Frank had me uitgenodigd om mee te gaan. Super leuk om het eindelijk eens te zien. Na de game zijn we met een grote groep gaan eten bij de Italiaan.

De sporten gaan hier meestal van school uit, en dat is ook wel te merken. Afgelopen vrijdag was het de start van de Fall Sports(en de eerste Varsity Football game van de Hawks), wat betekende dat er een Prep Assembly was. We hebben dan een speciaal rooster, met twee 3th hours. De hele dag werd het riedeltje van de Hawks gespeeld door de speakers. Veel leerlingen droegen Black & Teal, de kleuren van de school. Prep Assembly is een opvoering van de sporten die er dat seizoen zijn. The Fall season heeft ondere andere cross country, golf, badminton, volleybal, swim and dive and football. Er waren opvoeringen van de Cheerleaders and the Dance classes en ook het koor kwam aan de beurt. Ik had de het geluk dat ik both assembly's mocht zien, aangezien mijn yoga leraar geen les wilde geven...

Maar terug naar California, we arriveerden om half 4 am in Portola Hills, waar 'ons' huis was. Het was het huis van een vriend van Ferdie, die het juist die zaterdag verkocht had, dus er waren geen meubels, alleen wat oude banken en oude matrassen. Maargoed, we zouden daar toch alleen maar slapen, dus no problemo! Nadat we de matrassen hadden neergelegd, ben ik op m'n bed geploft en meteen in slaap gevallen.
Ik heb geslapen tot een uur of 12, daarna zijn we gaan ontbijten. Het plan was dat we naar het strand zouden gaan, en 's avonds naar een bar, om naar een band te gaan luisteren. Karen bedacht dat ze niet genoeg kleding bij zich had, dus zijn we gaan shoppen. Rond een uur of 4 waren we eindelijk klaar en zijn we naar het strand gegaan. En nee niet zomaar een strand, maar Laguna Beach. Je weet wel, dat strand waar die serie van MTV opgenomen is. Met onder andere Lauren Conrad en Kristin Cavallari. Het was alleen jammer dat het bewolkt en koud was. Het weer in California is trouwens more human dan in Arizona. Het is niet zo benauwd, er waait een windje en de temperatuur is rond de 72 Fahrenheit.
Het was bijna koud! Ik heb mijn eerste Starbucks gehad, al was het helaas geen koffie, maar heerlijke thee. We zijn rond 8 uur weer terug naar het huis gegaan, onderweg hadden we wat vrienden opgepikt van Ferdie. Thuis gekomen hebben we avondeten gemaakt en ben uiteindelijk om 12 uur gaan slapen.

Maandag was Labor Day en hebben we wat rond gereden, we zijn naar een vriend van Ferdie geweest, die een botanical garden had. Super mooi, allerlei soorten cactussen en bloemen. Onderweg klapte een van de banden van de fietsen, dus had ik een uur lang een tuut in m'n oor. Daarna zijn we naar Huntington Beach gereden en hebben daar wat rondgefietst. Super leuk om eindelijk weer eens op een fiets te zitten na 5 weken! Huntington Beach is een prachtige plaats. Palmbomen langs een aparte weg voor de fietsers en rolschaatsers, eigenlijk net zoals in de film. Helaas alweer zonder de strakke blauwe lucht. 's Avonds hebben we heerlijke nachos gegeten en om 11 uur waren we weer terug in Portola Hills.

Dinsdag was de laatste dag en eigenlijk hoorde ik op school te zitten, maar als Exchange student heb je wat privileges, gelukkig. We hebben ontbeten bij Knowlwood's, daarna zijn we alweer gaan shoppen in een grote outside mall. Om 3 uur waren we het zat en zijn we terug naar het huis gegaan om onze spullen te pakken en om de lange rit naar huis te maken. Om 1 uur was ik eindelijk thuis, terwijl ik om 6 uur alweer op moest staan voor school.

Gelukkig heb ik wat bij kunnen slapen op school, mijn dag was alweer helemaal volgepland! School, ik moest nog wat dingen voor Rotary regelen en 's avonds was het plan om te gaan iceskaten. Samen met Brandon, Amanda, Trevis en nog wat vrienden zijn we 2 en een half uur wezen ice skaten. Als je wilt weten wat we allemaal uitvoerden, volg dan de link: http://www.youtube.com/watch?v=6LgO7LDnwg0

Vandaag werd er op school aan me gevraagd wat ik het raarst vond of heb meegemaakt sinds ik hier ben. Hier komt het: ze hebben hier kaas uit een bus! Ze sprayen de kaas hier gewoon op hun pizza, lasagna, cheesecake or whatever. Ook hebben ze aardappels uit een doos.
Voor de grap had ik de drop die ik bij Leelee's gekocht had meegenomen naar school. Ik heb ze uitgedeeld tijdens de lunch, maar niemand vond het lekker. Ze werden allemaal uitgespuugd of met lange gezichten opgegeten. Stroopwafels vinden ze daarentegen wel weer heel lekker.

Het is hier nu bijna half acht, tijd voor avondeten en wat huiswerk.

Lots of love,
Karlijn

  • 10 September 2010 - 03:49

    Jasmijn:

    Eindelijk jou verhalen weer bijgelezen, super! Klinkt allemaal leuk, volgensmij vermaak je je nog!
    Veel plezierr!!

  • 10 September 2010 - 08:22

    Anja Uit Zwolle:

    Hee lieve meid!
    Mooie verhalen en mooie foto's. Het duizelt me bij alle namen van alle mensen die je ontmoet en plaatsen waar je komt en clubjes waar je aan meedoet! Als je het maar fijn hebt!
    Nog bedankt voor je kaartje!
    Hier is het schoolleven ook weer begonnen, dwz Femke is al weer bijna een week ziek: misselijk en snipverkouden en Merith gaat dapper naar de brugklas met een loodzware rugzak, maar wel een coole.
    Groetjes, Anja en fam.

  • 18 September 2010 - 21:52

    Rem Jonker:

    Karlijn wat weer een leuk verhaal,en ook heel leuk om te lezen.Ik begrijp dat je het wel naar je zin hebt daar en dat is natuurlijk ook de bedoeling.Groeten uit obdam en tot mails Rem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 66548

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2010 - 23 Juli 2011

Een jaar in Gilbert, Arizona

Landen bezocht: