Pirate Party - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu Pirate Party - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu

Pirate Party

Door: sarahkarlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

15 September 2010 | Verenigde Staten, Gilbert

Vandaag is het precies 6 weken geleden dat ik in het vliegtuig stapte. Het gaat zo snel! Mijn counselor zei laatst: 'Can you imagine that it's been a month since you arrived? Just 11 more months and you're back in the Netherlands!' Dat is waar, maar eerlijk gezegd wil ik daar nog niet aan denken. Alles wordt hier steeds normaler, school, the weekends, familie en de taal.

Afgelopen weekend was het weer druk. Vrijdag na school moest ik mijn Senior Picturs laten maken, for the Yearbook. The Yearbook is hier groots. Omdat ik op Highland High zit, mocht je twee foto's laten maken, een pasfoto en een foto waar je voor 2/3 op staat. Het was druk bij de studio, het was namelijk 1 dag voor de due date. Ik moest me melden en kreeg een papier waarop stond wat voor school activiteiten je doet of hebt gedaan, in wat voor clubs of teams je zit of wat voor instrumenten je bespeel. Helaas kon ik niet zoveel invullen. Veel studenten hadden twee outfits mee, een voor de pasfoto en voor de 2/3 foto. Voor de 2/3 foto hadden ook veel instrumenten mee. Het is me opgevallen dat heel veel teenagers een, of meer, instrument bespeelt, een sport beoefend of in een van de vele clubs zit. En dat gaat allemaal van school uit. Dat doen ze om in aanmerking te komen for scholarships, voor college. The colleges here are pretty expensive. De meeste studenten hebben dan ook een baantje, en sparen sinds 10th grade voor college. En dat sparen doen ze heel serieus. Het is best interessant om te zien hoe kinderen van dezelfde leeftijd in een ander land leven.
Ik geloof dat de foto's wel mooi zijn geworden, ik heb ze niet gezien. Misschien dat ik ze nog ergens op internet kan vinden.

Vrijdagavond heb ik met wat vrienden de film Avatar gekeken. Zaterdag heb ik eindelijk mijn wenslijst afgemaakt, het gras gemaaid en wat andere dingen geregeld. 's Middags ben ik met Cecilia naar de Santan Mall geweest, om jawel, voor de derde keer die week te gaan shoppen. Ik had namelijk een outfit nodig voor de Pirate Party van Bob, die 60 was geworden. Cecilia en ik zijn ook nog naar de film geweest, Dinner with Schmucks, een aanrader! 's Avonds heb ik bij Cecilia gegeten en ben ik op de bank in slaap gevallen.

Zondag was de Pirate Party. We hadden het hele huis versierd met spinnewebben, skulls, munten, piraten en een schatkist. Pete, Rob&Lisa en Heather&John waren overgekomen vanuit Tucson en vanaf 12 uur hebben we spelletjes gespeeld, onze skills laten zien met Guitar Hero en een heerlijke taart gegeten, met dank aan Maggi. Het was super gezellig en iedereen was verkleed als piraat.

Ik voel me steeds meer thuis hier bij de Dawsons. Ik kan goed opschieten met iedereen, het voelt als familie. Ik ben betrokken bij alles, dat is echt fijn.

Vanavond heb ik voor het eerst gekookt. Hutspot met runderlappen. Helaas was alleen Merri er, het was namelijk echt heerlijk. Ook heb ik de andijvie gespot in de grocery store, ik mis alleen de witlof en de boerenkool nog! Heeft iemand nog meer ideeen wat ik kan koken? Op een van mijn Rotary clubs willen ze namelijk een dag 'Koken met Karlijn' organiseren, wat inhoudt dat iedereen wat maakt en ik het Nederlandse hoofdgerecht. Ook werd me gevraagd of er heerlijke Nederlandse nagerechten hebben, maar het enige wat ik kon bedenken was de yoghurt en vla.

Aanstaande zondag ga ik offroaden met Maggi&Brad en Cecilia. We rijden met de jeep van Brad naar Sedona, gaan daar vervolgens 'Off the Road'. Het is dus niet met mountainbikes of andere fietsen. Gewoon keihard met een jeep door de woestijn!

De trips komen ook dichterbij. Eind september ga ik naar Ourtown Camp, eind oktober ga ik naar Havasu Falls, we hiken 8 mile naar beneden, camperen een paar dagen en hiken dan 8 mile weer naar boven. In november reis ik waarschijnlijk af naar Tucson om daar een paar dagen door te brengen met de Dawson's. Allerlei leuke dingen in het vooruitzicht en er komt nog veel meer bij!

Ik hou jullie op de hoogte,

Lots of love,
Karlijn

  • 16 September 2010 - 06:05

    Piet:

    Wat dacht je van mijn beroemde bloemkool + aardapppels + kerriesaus + kip gerecht? En als toetje natuurlijk yoghert + vla + sinaasappelsap + muesli. Dat moet voldoende zijn om ze een onuitwisbare indruk van het nederlandse eten te geven!!!

  • 16 September 2010 - 07:20

    Romy:

    Hoi Karlijn!

    Wat leuk om al je verhalen te lezen. Even een tip, neem vooral je camera mee naar Sedona.. Het is daar zo mooi met allemaal rode rotsen. Gewoon iets om vast te leggen.
    Zal ik anders wat zakken boerenkool naar je opsturen? :P Voordat het dan bij jou aankomt kan je het weggooien maar dat maakt niet uit, haha.
    Geniet maar weer en ik wacht weer op je volgende verhaal!
    Liefs Romy

  • 16 September 2010 - 16:03

    Nico En Annemiek:

    hoi karlijn off the road bij sedona is prachtig.....
    hollands eten zijn natuurlijk ook pannekoeken met hollandse stroop (niet die amerikaanse of canadeese.
    als je ze kunt vinden zijn spruiten ook een topper.
    karnemelk vinden alle amerikanen pas echt smerig dus......als je het kunt kopen...
    vla kennen ze niet dus dat is goed.
    succes en laat maar weten wat je hebt gekookt
    groet

  • 17 September 2010 - 16:44

    Lianne:

    hee karly!
    jeetje het klinkt echt allemaal heel leuk wat je meemaak, ik zou bijna jaloers op je worden! en al helemaal als ik je foto's zie waar je in korte broek opsta! nou dat moet je hier niet proberen want de winterjassen zijn al uit de kast en de pepernoten liggen al in de winkel! :P

    ik zou zeggen geniet ervan en kom maar op met al je verhalen!

    Xx

  • 17 September 2010 - 17:00

    Piet:

    Pepernoten bakken is misschien ook een idee...

  • 18 September 2010 - 22:07

    Rem Jonker:

    Hoi Karlijn van mij kan je geen advies verwachten wat eten betreft,want koken is mijn ding niet,dus je moet je maar behelpen met de adviezen die je van je vadewr en vriendiinen heb gehad,maar dat zal zeker lukken,en je laat je natuurlijk niet kisten.
    Veel sukses Rem

  • 19 September 2010 - 19:19

    Jessica :

    Heey karlijn super dat je het zo leuk vind misschien kan je als toetje appeltaard maken of stroopwafel taart :P moet iemand wel ff stroopwafels sturen denk ik :p

    veel succes !
    liefs je dennie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 66544

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2010 - 23 Juli 2011

Een jaar in Gilbert, Arizona

Landen bezocht: