Eindelijk! - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

24 April 2011 | Verenigde Staten, Gilbert

We hebben er heel lang op gewacht, we hebben er heel lang voor in het vliegtuig gezeten, maar dan heb je ook wat: vakantie met je dochter die je al 8 maanden niet hebt gezien...

Samen met Karen Bustillo stond ze ons op het vliegveld op te wachten, gelukkig hadden we snel onze koffers en huurauto en konden we vertrekken naar Karens huis in Gilbert en bijpraten. Voor zover dat tenminste lukte, Karlijn was het Nederlands nogal ontwend en zei veel in het Engels en moest erg lachen om ons accent.

De Bustillo's wonen in een prachtig huis aan de rand van een golfterrein, hebben een eigen golfveldje in de tuin en ook een zwembad. Wij mogen daar logeren als we in Gilbert zijn, zooooo gastvrij!

Donderdag hadden we een afspraak met Karlijns schoolcounselor Cindy en mochten we de school bekijken. Er zitten ongeveer 3000 kinderen op, die naast vakken als Engels en Economie ook Kunst en Dans en Muziek en Koken
enz. mogen volgen. Het zag er heel wat leuker en dynamischer uit dan Werenfridus.
Daarna gingen we naar het Hilton in Mesa voor een Rotary bijeenkomst (een snelle lunch), waar we kennismaakten met Polly, ook een (Rotary)counselor en met Pam en Jack.
En vervolgens lekker shoppen in een Mall.
's Avonds hebbben we kennisgemaakt met Karlijns nieuwe gastouders Deedee en Luke en hun kinderen. Hele leuke mensen,we begriijpen wel dat Karlijn het daar heerlijk heeft!

Vrijdag waren we uitgenodigd voor een lunch door Polly en Alan in Phoenix. We gingen naar een terras waar nevel werd gespoten ter verkoeling, we bediend werden door een entertainende ober en alle gerechten max. 470 calorieen hadden. Voordat we gingen eten, wilde Alan eerst nog wat meedelen over Karlijn en gaf haar vervolgens alleen maar complimenten. Echt heel leuk!!!

's Middags bezochten we het Heard Museum met allerlei Indiaanse kunst en zaterdag vertrokken we richting Tucson voor een bezoek aan Tombstone (bekend van het vuurgevecht van Wyatt
Earp, dat daar uitgebreid nagespeeld wordt) aan het Desert Museum en aan een Spaanse missiepost.

Nu is het zondagmiddag en zijn we weer terug in Gilbert. Straks nemen we een wijntje bij het zwembad :) Vanavond gaat Karlijn weer naar Deedee en Luke en morgen gaan wij op weg voor een tour van een week. We starten in Sedona.
Volgende week zondag zien we Karlijn pas weer, ze moet nog naar school en heeft een activiteit genaamd Ryla, waarin ze haar leiderschapscapaciteiten kan ontdekken.
We zijn heel benieuwd!

Heel veel groeten van ons uit de USA

Piet en Annemiek

• 25 April 2011 - 01:37

Wat leuk dat jouw ouders nu ook bij je op bezoek zijn! Het is natuurlijk super om ze alles te laten zien! Wanneer ga jij eigenlijk weer terug naar Nederland? Ik 2 juli. We zien elkaar daar weer! Maak er nog een leuk laatste paar maandjes van!

• 25 April 2011 - 08:34

Francis:

Hallo Annemiek, Piet en Karlijn,
    Wat leuk om te lezen dat jullie ook de overtocht hebben gemaakt! Het is echt geweldig om na zoveel maanden je kind weer te zien, ik weet er alles van. ;-) Pas dan krijg je echt een beeld van alle belevenissen.
    Heel veel plezier op jullie rondreis.

• 25 April 2011 - 08:53

Nico En Annemiek:

Hoi Piet karlijn en annemiek
    Wat leuk te lezen hoe het jullie vergaat.

Veel plezier op jullie toer, je vind het vast prachtig, we zijn nu al nieuwschierig naar jullie verhalen en foto's

• 25 April 2011 - 09:16

Thea En Sjaak:

Hallo Annemiek en Piet,
    Wat fijn om al zo snel een verslag van jullie belevenissen te krijgen! We waren blij met het mailtje van Karlijn dat jullie goed aangekomen waren!
    Geweldig voor jullie om nu zelf te ervaren hoe alles daar reilt en zeilt en de mensen te ontmoeten die voor Karlijn zo hartelijk en waardevol zijn, maar het belangrijkste....Karlijn weerzien!!!
    We wensen jullie een fantastische trip de komende week, geniet er maar net zo van als ik gedaan heb 10 jaar geleden!
    Hier gaat alles goed, gisteren hebben jullie andere kinders hier gegeten (en voetbal gekeken), het was gezellig!
    Liefs en groetjes, ook voor Karlijn, van ons allebei,
    Sjaak en Thea

• 25 April 2011 - 12:17

Rem:

Wat leuk om dit allemaal te lezen,en dan denk ik bij mijzelf,naturlijk was het niet altijd eenvoudig met het jaarkind,maar als je dit weer mee mag maken fantastisch toch.
    Ik hoop dat jullie nog een hele mooie week hebben daar en horen later nog wel over de belevenissen neem ik aan.
    In ieder geval de 19e juni is er een BBQ bij mij thuis en dan kunen wij weer mooi het een en ander bijpraten neem ik aan.
    Nogmaals heel veel plezier daar Annemiek en Piet en de groeten aan Karlijn.

Rem

• 25 April 2011 - 13:31

Ria Heus:

Elke keer is het weer genieten als er een enthousiast verslag komt van Karlijn.Wat beleeft ze een boel!Heerlijk dat nu ook Annemieke en Piet met eigen ogen dat stukje Amerika kunnen zien en de enorme gastvrijheid van haar diverse gastouders mogen ervaren.Wij wensen jullie veel gezelligheid met elkaar en een mooie trip.Geniet ervan!Groetjes uit Heemskerk van Ad en Ria.

• 25 April 2011 - 14:48

Francis :

Wat heerlijk om karlijn weer te zien voor julie .
    is ze erg veranderd?
    Ik hop dat julie een fijne tijd hebben met zijn drieen .
    Een dikke knuffel van ons van de bobeldijk .(wel veel fotos nemen hoor Piet )
    En tot gauw
    Francis en de rest

• 25 April 2011 - 19:08

Piet En Marjo:

Hoi Piet, Annemiek en Karlijn,
    Wat leuk om te horen hoe het jullie daar vergaat.
    Wat zal het heerlijk zijn geweest om Karlijn weer even lekker vast te pakken, het maakt niet uit hoe groot je kinderen zijn, je mist ze toch.
    Geniet nog lekker van jullie reis en tot de 13de, en Karlijn tot juli, groetjes uit een zonnig Avenhorn.

• 02 Mei 2011 - 19:46

Ronald:

Was wel benieuwd of jullie al aangekomen waren...... (470 cal. per consumptie is niet niks!)
    Wij gaan hier nu onze 2e vakantieweek in..... Dus jij hebt nog wat langer vrij Annemiek!
    Geniet ervan met elkaar!
    Hartelijke groet,