6 maanden - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu 6 maanden - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu

6 maanden

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

04 Februari 2011 | Verenigde Staten, Gilbert

'Girl, girl! Do you want a shouldershake? Hey sweetie, sweetie, are you sure you don't want a shoulder shake?' Dronken in Las Vegas, rijdend in een limousine, dat moet toch wel de ultieme droom voor elke 21-jarige Amerikaan zijn. Je kan er vanalles, drinken, gokken, eten, shows bekijken, mensen kijken en nog veel meer.

Las Vegas. Een van de vele steden die nooit slaapt. Het maakt niet uit op welk tijdstip je door een casino loopt, er zitten altijd mensen achter de machines, aan de blackjack tafels of bij de roulette. Op vrijdag 14 januari ben ik met Annlouise en Carl, twee leden van Ahwatukee Foothills en Shaunassy naar Las Vegas geweest. Een 7 uur lange rit, waarin er niks te zien is en niets te doen. Na school zijn we vertrokken en om 9 uur reden we de bergen uit. Voordat we de bergen uitreden, wees Annlouise nog op de lucht, dat aan de ene kant pikdonker was, en aan de andere kant licht, vanwege alle lichtjes en lampjes in Las Vegas. En dan... Zie je Las Vegas liggen. Of beter gezegt, de Strip, met het licht van het Luxor, dat vanuit de ruimte te zien is(Luxor is piramide-vormig, op de top schiet er een licht recht naar boven), het groene licht van het MGM, en ga zo maar door. Elk hotel springt eruit. Een halfuur later reden we Las Vegas Boulevard op, of beter de Strip. We zijn de hele Strip afgeweest met de auto, voordat we naar het hotel ging, het MGM Grand. Nadat we al onze spullen in de kamer hadden gedumpt, zijn Annlouise, Shaunassy en ik nog voor een tijdje naar New York New York geweest. Ik ben nog nooit in New York City geweest, maar ik heb genoeg films gezien om te zien dat het New York in het klein is. De skyline, het Vrijheidsbeeld, Brooklyn Bridge en zelfs een achtbaan. Als je binnen komt, heb je het casino, en dan alles erom heen. Restaurantjes, clubs, bars, sportsbars en winkeltjes. En dat is in elk hotel. Na een tijdje rondgewandeld te hebben, zijn we weer terug naar het hotel gegaan en zijn we gaan slapen.

De volgende morgen zouden we gaan zwemmen, maar helaas was het zwembad gesloten en waren we voor niets om 8 uur opgestaan en in onze slaapkoppen door het hele casino, hotel en shopgedeelte gelopen. En zelfs op de vroege morgen zitten mensen nog te gokken of komen ze terug van een lange nacht. Na het ontbijt zijn we met z'n vieren de Strip opgegaan. Naar de M&M Factory geweest, daarna hebben we de achtbaan in New York New York gedaan, met z'n tweeen. Daarna zijn we naar het Aria gegaan. Ook al een fantastische lobby, groot casino en veel mensen. Helaas mag je geen foto's in het casino maken, van de roulette tafels en de speeltafels, maar in het Aria kon je vanaf boven op een blackjack tafel kijken, dus heb ik stiekem wat foto's genomen! Ook heb ik heel sneaky met mijn camera rond m'n nek rondgelopen en zo toch wat foto's kunnen maken. En voor je het weet ben je alweer een uur in de lobby aan het rondstruinen, gewoon omdat er zoveel te zien is. Na het Aria zijn we naar het Bellagio geweest. Mijn hemel, een van mijn favorieten. Toen we naar het hotel liepen, zeg maar op de oprijlaan, kwamen we een 'gangster' tegen, hij droeg een duur zwart pak, zonnebril en hij had iemand achter zich aan lopen. Toen we verder liepen, zagen we de security hem nawijzen en in oortjes praten over waar hij was, wat ie deed en waar ie heen ging. Waarschijnlijk dus een oplichter, die het casino was uitgezet. Dat was dus wel grappig om te zien! Elk hotel heeft een grote ingang, waar limousines en taxi's stoppen, fashionable mensen uitstappen en je mensen heb die voor de bagage zorgen. En dan loop je het Bellagio in en wauw... Het eerste wat je opvalt is het plafond, wat uit gekleurde glazen bloemen bestaat. Daaronder staat een groot zilver met goud gemozaiekt paard. Even verderop is een overdekte tuin, met het thema China. Een Chinees schip, een groot konijn en delen van het Chinese leger. Bloemen en wierook. Daarna zijn we door de rest van het hotel gelopen, overal kunst, bloemen, gokmachines, en geweldige architectuur. Ook wat 'Wedding Chapels' tegen gekomen, lekker cliche. Nadat we het hele hotel hadden gezien, alle souvenir winkeltjes hadden gehad, zijn we naar de mono rail gelopen en terug gegaan naar het hotel. Daar hebben we de leeuwen gezien, want er leven namelijk leeuwen in het hotel. Wel veilig achter glas! 's Avonds zijn we naar een geweldig Japans restaurant geweest, waar ze voor onze neus aan voor ons aan het koken waren. Amazing food. Daarna naar een Cirque du Soleil show geweest, KÀ. Geweldig! Eerste rij, in het midden, wauw. Het was een fantastische show, met fantastische acteurs en acrobaten.

Zondag zijn we wat later opgestaan, ontbeten en naar Ceasar's Palace gegaan. Het was alsof ik me in Italie bevondt, met alle zuilen, standbeelden, balkonnetjes, bloemen, fonteinen en zelfs de blauwe lucht. Nadat we de hele lobby en winkelcentrum hadden gezien, zijn we naar Boulder gereden. Daar zouden we namelijk een ritje in een helicopter maken! Om 3 uur zijn we opgestegen en ik moet zeggen dat je voor de gek gehouden wordt in de films. Je voelt namelijk helemaal niets van de wind die de propellors zouden moeten produceren. We hebben een kwartiertje over Nevada heengevlogen, de Hoover Dam van bovenaf gezien, het meer dat slinkt, de zwarte bergen en de woestijn. Geweldig! De piloot was cute, en hij vertelde over het meer, over de omgeving, over de Hoover Dam en de nieuwe brug die gebouwt is. Na een kwartiertje stonden we weer veilig op de grond. Nadat ik het souvenirwinkeltje weer had leeggeplunderd op alle leuke pins, zijn we terug gereden naar Las Vegas en zijn we downtown gegaan. Het oude gedeelte dus van Las Vegas. De plek waar het allemaal begon. We zijn de Golden Nugget ingeweest, waar alles goudkleurig was, en ze haaien in het zwembad hadden. Nouja, als je de glijbaan nam, ging je door het aquarium die vol met haaien zat. Daarna zijn we de overdekte oude 'Strip' opgeweest. Leuk om te zien waar het allemaal begon, het gokken, de shows en de lichtjes. 's Avonds hebben we in het Paris Hotel gegeten, in de Eiffel Toren. We hadden een tafel aan het raam, dus we konden vanaf 7 uur elk kwartier de fonteinshow van het Bellagio zien. Het eten was verschrikkelijk goed en de WC was een verschrikkelijke luxe. Na het eten zijn we verder de Strip op gegaan, en naar het Venetian gelopen. I was pretty impressed! Ze hebben namelijk Venetie nagebouwd. Compleet met de kanalen, de gondeliers, het San Marco plein en alle andere kleine pleintjes met winkeltjes. Zelfs is het alsof de zon altijd schijnt, met het geschilderde blauwe plafond. Volgens mij heb ik in Venetie de gondeliers niet horen zingen, maar dat doen ze in het Venetian wel. En luid ook nog. Nadat we ook het hele Venetian gezien hadden, hebben we buiten de show van Treasure Island staan kijken. Was niet zo spectaculair en we zijn gauw doorgegaan naar de Mirage. Dit hotel was niet zo impressive als de rest van de hotels/casino's die ik gezien heb, maar het was best aardig opgebouwd. Ondertussen was het al bijna 12 uur, en nadat we klaar waren met de Mirage, hebben we een taxi terug genomen naar het hotel en zijn we gaan slapen.

Maandag zijn we vroeg opgestaan, onze spullen gepakt en opweg naar huis gegaan. Voordat we de Strip verlieten, hebben we nog wat foto's gemaakt bij het bekende 'Welcome to Las Vegas'-sign en daarna was het echt tijd om Las Vegas te verlaten, aangezien we een 7-uur-durende rit voor de boeg hadden. Het was een verschrikkelijk geweldig en gezellig weekend, en in drie dagen heb ik bijna 1200 foto's gemaakt. Een weekend om nooit meer te vergeten!

En ja... Karlijn blijft reizen, want twee weken later ging ze alweer naar Disneyland, California! Dit keer ging ik met mijn familie, de Bustillo's op reis. Woensdag na school zijn we vertrokken, 6 uur gereden naar Anaheim, waar Disneyland is en ons hotel lag. We zijn donderdag en vrijdag de hele dag in Disney land geweest, ze hebben namelijk twee verschillende delen. Het originele Disneyland, waar alles begon en California Adventure. Het waren super gezellige dagen, alle ritjes meerdere malen gehad. Space Mountain zelfs 6 keer, alleen met de 4e keer stopte ons karretje en gingen de lichten aan... Het was best leuk om eens te zien hoe Space Mountain met de lichten aan eruit zag. Ik moet zeggen dat het er saai en stoffig uitzag. Na 10 minuten werden we gered en moesten we eruit lopen. We kregen een fastpass, maar die hebben we niet gebruikt, aangezien de ritjes meestal net zo snel waren als de fastpass lijn. Ook heb ik Mickey en Goofy mogen ontmoeten. Zaterdag hebben we rustig aan gedaan, fried chicken gegeten at Knott's Berry Farm en 's avonds zijn we naar een Pirate Dinner geweest. Het was een show, met piraten en het publiek werd overal bij betrokken. Zo werden we opgedeeld in verschillende kleurenvakken en kregen we onze eigen piraat aangewezen. Als onze piraat opkwam, moesten we juichen anders moesten we boe roepen. Het was een grappige en een echte familie show. Zondag zijn we weer naar huis gereden. Disneyland California lijkt op zich best veel op Disneyland Parijs, alleen het kasteel in Parijs is zo veel groter dan in California.

Vandaag, 4 januari, is het precies 6 maanden geleden dat ik het vliegtuig instapte om mijn grote avontuur te beginnen. In die 6 maanden is er zo veel gebeurd, heb ik zo veel dingen gezien en meegemaakt, zoveel nieuwe mensen leren kennen, leuke en minder leuke dingen meegemaakt, veel verschillen gezien tussen Nederland en Amerika en vooral veel geleerd. 6 months down, still 5 more to go. Ik ga er wat van maken!

Lots of love,
Karlijn

• 05 Februari 2011 - 20:01

Piet:

nounou, je boft maar met je nieuwe vrienden!! je beleeft meer in een paar weken dan een ander in 10 jaar!

• 05 Februari 2011 - 23:52

Sjaak En Thea:

Lieve Karlijn,
    Zoals je ziet is het toch goedgekomen, we hebben het hele verhaal gelezen. Wat geweldig allemaal!!!
    We zijn benieuwd naar die foto's....voor 1200 stuks mogen we wel een dag uittrekken!
    Fijne zondag en groetjes!

• 07 Februari 2011 - 17:25

REM:

Hallo Karlijn,prachtige verhalen die ik zo goed herken daar ook ik met mijn twee zonen een paar dagen heb gebivakkeerd in Las Vegas en geslapen,nou ja geslapen,in ieder geval een paar nachten doorgebracht in Belaggio,fantastisch en onwerkelijk daar alles,en niet te geloven.Ook de gondelvaart hebben we gedaan en de MGM studio's bezocht.Het oude Las Vegas heb ik niet gezien,echter een overweldigende indruk heeft het op mij gemaakt,en zo te lezen ook op jou.Daarna nog naar Disney world jou trip kan niet meer kapot.Blij te lezen dat je het zo leuk hebt en gauw weer tot mails zou ik zo zeggen.
    Groeten uit een winderig holland,je mist hier op dit moment buiten je ouders niet zo veel dank ik.