Grapje - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu Grapje - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu

Grapje

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

20 Januari 2011 | Verenigde Staten, Gilbert

Ik was misschien iets te enthousiast over het weer, afgelopen paar weken is het namelijk omgeslagen. Niet heel drastisch, maar toch abnormaal voor Gilbert. Het was namelijk een paar dagen lang namelijk 0 graden, bewolkt en het heeft zelfs gesneeuwd. Niet in Gilbert, maar wel op de plekken waar het normaal nooit zou sneeuwen. We hadden zelfs een dag met -4 graden! Soms het ik het idee dat als ik mijn gordijnen omhoog doe, er superveel sneeuw ligt, maar dat gaat niet gebeuren.

Ondertussen is de eerste schooldag alweer voorbij, en dus ook de vakantie. Ik heb een heerlijke vakantie gehad, rustig maar werd toch ook weer goed bezig gehouden.

Kerstmis was leuk, maar rustig en het voelde totaal niet als kerst eigenlijk. De vrijdag voor de eerste Kerstdag wordt 'Christmas Eve' genoemd. We zijn die dag naar de kerk geweest en 's avonds heb ik dus de hele familie ontmoet. Was gezellig, de Bustillo's zijn luidruchtig en druk. We hebben gegeten, gepraat, kado's uitgepakt en nog meer gegeten. Amerikanen zijn dol op eten, en vooral goed eten. Bij elk feestje brengt iedereen wel wat mee, en wat er nog over is na het feestje, wordt uitgedeeld en weer meer naar huis genomen.
Zaterdagochtend vroeg hebben we de kadootjes uitgepakt, ben erg verwend door de familie. Daarna zijn we gaan lunchen bij vrienden. Die dag voelde totaal niet aan als Kerstmis. Het was 20 graden buiten, een strakblauwe lucht en we zaten buiten te eten. Dat is toch wat anders dan de hele dag binnen zitten, omdat er sneeuw ligt en het verschrikkelijk koud is. Na de lunch ben ik even thuis geweest, voordat we alweer naar het volgende diner moesten. Dit keer bij de broer van Karen en familie. Al met al was het een gezellige maar moeilijke dag, mijn gedachten waren toch in Nederland.

Zondag was het tweede Kerstdag, maar ik ben erachter gekomen dat wij, als een van de weinige landen, twee feestdagen van alles hebben. Zo hebben wij dus 2 Kerstdagen, 1e en 2e Paasdag en Pinksteren is 2 dagen. Maar dat hebben ze in Amerika niet. De winkels zijn trouwens ook 24/7 open, zelfs met Kerst. Maargoed, in Canada vieren ze wel tweede Kerstdag, namelijk Boxing Day, en ben ik naar de Dawsons gegaan.

Maandag ben ik met Lizzie, haar moeder en grootmoeder naar California geweest, voor 2 dagen. Om 'gewoon' een dagje shoppen. We zijn naar Palm Springs geweest, waar een mall vol outletstores hebben. 's Ochtends vroeg zijn we vertrokken, we waren er rond 10 uur. Na een hele dag shoppen, zijn we naar het hotel gegaan. Heerlijk in de jacuzzi buiten gezeten en 's avonds hadden we een hotel picknick in de kamer. Dinsdagochtend na het ontbijt zijn we weer terug naar Arizona gereden. Het was een geslaagd winkelreisje en gezellig met de Keutertjes.

Donderdag heb ik met Cecilia en haar familie geschaatst, gebasketbalt, filmpjes gekeken en heerlijk gegeten. Het was een heerljke dag, en het was ook heerlijk om weer eens lekker uitgebreid met Cecilia te praten. Over alle nieuwtjes, onze families, heimwee en Rotary. Want geloof het of niet, naast al die geweldige dagen die ik meemaak, heb ik natuurlijk ook de dagen waarop ik thuis mis en niet lekker in m'n vel zit. Maar dat zijn er gelukkig niet zoveel.

Vrijdag was het Oudjaarsdag en dus genoeg reden voor een feestje... Niet dus. Er is geen vuurwerk te bekennen, het is eigenlijk sinds dit jaar dat mensen vuurwerk kunnen kopen naast July 4th. En dat is lang niet in heel America zo. 's Middags heb ik samen met mijn ouders in Nederland afgeteld, omdat het bij mij 4 uur was. Zo had ik toch nog een beetje een Nieuwjaarsgevoel. 's
Avonds hadden we iets uitgebreider gegeten, crab and labster met wat familie. Het was een gezellige avond, tot de familie om 11 uur gedag zei en er vandoor ging. Ook Karen, mijn hostmom, ging naar bed en dus zat ik alleen nog met Vince en Tony op de bank. We hebben een Times Square zitten kijken tot het 12 uur was. Geen spectaculaire aftelling, geen gezoen, geen champagne geknal om 12 uur en geen vuurwerk buiten. Het was 'Happy New Year', en iedereen ging naar bed. Om vijf over twaalf! Geen knetterend begin van 2011...

Maandag was het weer tijd voor school. Extra vroeg deze keer, Lizzie wilde graag langs de Starbucks en dat was niet op de weg naar school. Ik had best wel zin in maandag, met andere klassen en nieuwe mensen. En de klassen zijn leuk, eindelijk klassen met Seniors, in plaats van alleen maar Juniors. Ik ben voor yoga geswitched naar filmgeschiedenis, omdat ik de klas niet leuk vond. Het was weer een volle week vol school, voetbal en dutjes.
Zaterdag, January 8, had ik een Nieuwjaarsfeestje georganiseerd voor alle exchange studenten in mijn district. We hebben heerlijk Italiaans gegeten en later spelletjes gespeeld. Het was super gezellig, rond 11 uur ging iedereen weer naar huis, behalve Nathalie, die bleef slapen.

Na dat weekend had ik alweer iets om naar uit te kijken, ik zou namelijk naar Las Vegas gaan met Shaunassy, en twee leden van de Ahwatukee Foothills club. Maar dat de volgende keer, het is tijd voor een dutje.

Lots of love,
Karlijn

  • 21 Januari 2011 - 11:11

    Sjaak En Thea:

    Lieve Karlijn,
    Fijn dat we weer iets van je hoorden en dat het allemaal goed gaat, we kijken altijd uit naar je verhalen! Wat bijzonder dat het nu ook bij jullie koud is (zo nu en dan), hier is het nogal wisselend.
    Had je een warme trui meegenomen of heb je die -toch wel- kunnen kopen in een land waar het altijd zo warm is? Zo te lezen wordt er flink geshopt dus dat zit vast wel goed!
    Karlijn, we wachten je volgende bericht weer af.
    Hou je goed...geniet van alle leuke dingen!!!
    Succes met alles!!!
    Liefs van je opa en oma
    Sjaak en Thea

  • 21 Januari 2011 - 11:35

    Rem:

    Hallo Karlijn blij weer iets van je te lezen en dat je het toch wel goed heb daar in Arizona.Natuurlijk Kerstmis en Oud Jaar zijn dagen van herinering en dan zover van huis,ik weet ook zelf wat het is toen ik een jaar uitgezonden was naar Curacao in mijn dienstijd.Maar je wordt toch wel leuk opgevangen daar en voorts moet je het naturlijk allemaal zelf doen.En zo te lezen lukt het jou best.
    Hier hebben wij net een vervelende week achter de rug,we hebben nml. Jessica moeten vertellen dat zij terug moet naar Canada.Ze heeft de Rotary regels overtreden ondanks waarschuwingen en dan is er geen andere oplossing als terug sturen.Heel vervelend want dat is ons nog nooit eerder overkomen maar dat is dan maar zo.Uiteraard was ze zeer teleurgesteld en moeilijk voor rede vatbaar,maar ze gaar a.s. Maandag echt retour helaas.
    Niet zo'n prettig bericht en dat heb ik deze week ook bij jou ouders moeten vertellen en om Tammy te informeren die niet zo afwijzend reageerde.Hopelijk dat Tammy nu wat zelfstandiger gaat optreden,ze wil graag wat vrijwilligerswerk gaan doen en daar kijken we nu naar uit.
    Zo Karlijn ben je weer wat op de hoogte uit het frisse Holland waar dus inmiddels ook geen sneeuw meer ligt.
    Hartelijke Groeten en nog veel sukses daar in Amerika en nog bedankt voor je gezellige mail.
    Rem jonker

  • 25 Januari 2011 - 10:07

    Piet:

    wat is nu het grapje?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 66551

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2010 - 23 Juli 2011

Een jaar in Gilbert, Arizona

Landen bezocht: