En dat was... - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu En dat was... - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Karlijn Bijl - WaarBenJij.nu

En dat was...

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

27 Februari 2011 | Verenigde Staten, Gilbert

Met nog 1 dag te gaan, is de maand februari alweer om. We zitten alweer bijna in de 3e maand van 2011, en dat brengt ons ook weer een stukje dichterbij juli en de vertrekdatum vanuit Phoenix naar Amsterdam. Volgende week zit ik hier 7 maanden, en voor nu voelt het ook echt als 7 maanden. De eerste 6 maanden voelen als de langste 6 jaar van je leven, de laatste 6 maanden voelen als de kortste 6 weken.

De maand februari was ook weer zo om, er was weer genoeg gebeurd om te tijd voorbij te laten vliegen. Het eerste weekend van februari ben ik met Cindy en Anna, vriendin uit Italie, naar het Wereldkampioenschap Hoop Dancing geweest in het Heard Museum, downtown Phoenix. Het Heard Museum is een museum over de geschiedenis van de Indianen in Arizona. Het Hoop Dancing was buiten, dus we zaten heerlijk in het zonnetje met slaapzakken om ons heen, ook al was het 15 graden buiten. Voor Arizona begrippen is dat ijzig koud en zaten veel mensen met handschoenen en dikke jassen aan. Het kampioenschap was de hele dag, daarna zijn we het museum nog even ingeweest en zijn we met z'n drieen uit eten geweest. De zondag erna was het Superbowl Sunday, wat betekende dat heel Amerika aan de buis gekluisterd zat, om naar het Amerikaanse Football te kijken. Packers versus the Steelers en wat een wedstrijd. Er waren wat familieleden en genoeg eten om de 3 uur durende wedstrijd door te komen. Ik probeerde er nog tussenuit te komen, om daarvoor naar de bioscoop te gaan met een vriendin, maar toen ik thuis kwam had ik alleen de 'First Quarter gemist' en moest ik dus de rest wel kijken. Ik voel niet zoveel voor het Amerikaanse Football, maar ik begin het wel meer en meer te begrijpen. Er zit meer achter die strakke broekjes, helmen, dikke buiken en een eivormige bal.

In de tweede week ben ik een paar daagjes terug gegaan naar mijn eerste familie, de Dawsons. Karen en Vince moesten namelijk een paar dagen naar New Orleans, voor hun werk. Het voelde vertrouwd om weer even terug te zijn. Het was ook een stuk drukker in huis, Maggi en Brad wonen namelijk voor een paar weken weer in het huis. En ook Merrion is veranderd. In de maanden dat ik in Dawsonville woonde, praatte ze amper tegen me, alleen als er familie bij was. Gelukkig wist ze dat wel van zichzelf, dat ze zich had gedragen als een 'douchebag'. Nu gaat het veel beter, we praten, lachen en maken grapjes om alles. En natuurlijk werd ik weer overal mee naar toe gesleept door Merri, naar de icehockey wedstrijden en de Freshman Night op school, allemaal voor de hockey club. Ik ben er 5 dagen gebleven, en daarna was ik blij om weer 'thuis' te zijn. Want hoe leuk de Dawsons ook zijn, op het moment voel ik me thuis bij de Bustillo's.

En om eerlijk te zijn, ik begin er bijna een beetje een hekel aan te krijgen dat ik, bijna iedere week, mijn koffer in en uit moet pakken. Want nadat ik een paar daagjes terug was van de Dawsons, moest ik alweer m'n koffer inpakken voor mijn volgende tripje: California met Rotary! Op vrijdagavond ben ik met alle meiden van het district bij Anna wezen slapen, zaterdagochtend vroeg zijn we met z'n 12'en in een bus gestapt en op weg gegaan. Naar Los Angeles, Santa Monica en Hollywood! Voor mij was dit de 4e keer dat ik naar California ging, maar voor andere pas de 1e of 2e keer. Rond 12 uur waren we aangekomen in Santa Monica, waar we het busje in een parkeergarage hadden neergezet, na een geweldig avontuur met Cindy achter het stuur, en 17 auto's achter ons en een te laag plafond. We zijn gaan lunchen, en daarna hebben we een tour door Hollywood gedaan. We begonnen in Bel-Air, hebben onder andere het huis van Leonardo DiCaprio, Nicolas Cage, Madonna en Michael Jackson gezien, we hebben rondgewandeld downtown Los Angeles, op Rodeo Drive, daarna door de Hollywood-bergen gereden, Brad Pitt's huis en Jack Nicholson's huis gezien, het Hollywoodsign gespot en op de foto genomen en geeindigd in een regenbui op Hollywood Drive, waar alle sterren liggen. Ik heb helaas niet alle 2400 sterrentegels gezien, aangezien we niet zoveel tijd hadden en het keihard regende. Na de tour hebben we even op Santa Monica Beach rondgehangen, uit eten geweest en daarna op zoek gegaan naar de parkeergarage en uiteindelijk drijfnat in het hotel aangekomen. Ik heb in geen maanden zoveel regen gezien!

De volgende dag was het gelukkig droog en hebben we de hele dag in Magic Mountain Six Flags rondgelopen. Alle mogelijke achtbanen gehad, ik moet zeggen dat stukken intenser is dan de Six Flags in Nederland. Helaas was de ene helft van de groep niet zo blij met de achtbanen en zij hebben met z'n 5e ook wat anders gedaan. Zo ben ik met Hanna, Victor, Fernanda, Nathalie, Ida en Cindy het park rondgelopen en zijn Cecilia, Patricio, Anna, Tami en Machel terug naar Santa Monica gereden waar ze hebben geshopt en naar de film zijn geweest. Zo had iedereen toch nog een leuke dag. Maandag was het helaas weer tijd om terug naar Arizona te rijden. Onderweg zijn we nog even snel gestopt in de outletstores in Palm Springs, daarna zijn we in volle vaart terug naar Phoenix gereden. Om 6 uur was ik weer thuis en was ik lekker in m'n bedje gekropen met m'n laptop voor m'n neus, want ik moest de volgende dag mijn presentatie over Nederland geven op een van mijn clubs.

Bepakt en bezakt kwam ik dinsdagochtend aan op school. Laptop, blazer, een map en een doos vol origami tulpen, die ik uit zou gaan delen op de club. Gelukkig kan ik altijd m'n troep kwijt in Cindy's kantoortje, dus het was geen probleem. Na school ben ik met Cindy mee naar huis gegaan en om 6 uur liepen we het hotel in waar de meetings zijn. Ik was best wel nerveus, maar het ging van een leien dakje. Iedereen vond het leuk en interessant en ze waren blij met de tulpen. Mooi, een presentatie zit erop, nu de andere nog die ik waarschijnlijk in april moet doen.

Ik heb ook eindelijk mijn derde en laatste familie ontmoet, de Cicchinelli's. Alweer een hele andere familie, deze keer met 3 jongere kinderen. Eind maart trek ik bij hen in en krijg ik 2 jongere zusjes van 11 en 8, Angelica en Estela en een jonger broertje van 6, Gianluca. Ik krijg een Puorto Ricaanse gastmoeder, D.D., en een Amerikaanse gastvader, Luke. En ook een oude hond, een konijn, genoeg vissen en een hagedis. Ik kom 100 meter van school te wonen, dus ik kan uitslapen tot 7 uur en naar huis gaan wanneer ik wil. Geen gedoe meer met de carpool of met de schoolbus, dat is wel lekker. Ik heb er zin in!

Ik heb ook weer genoeg om naar uit te kijken de volgende maanden. Over anderhalve week wordt ik eindelijk 18, in Spring Break ga ik voor 5 dagen naar San Diego met mijn counselor Polly en Cecilia, een week later verhuis ik naar mijn derde en laatste gezin, op 20 april komen mijn ouders hier voor drie weken, de eerste twee weken gaan ze rondreizen en heb ik school en RYLA, de derde week heb ik ze voor mezelf, voordat ze weer terug gaan. Twee weken later ga ik naar New Orleans voor een week, voor het International Rotary Conference, waar voor het eerst Rotary Youth Exchange Students heen mogen. Daar hebben we de Conference, waar optredens zijn, een feest, we een tour door New Orleans krijgen en doen we vrijwilligerswerk. Als het goed is komen we op 25 mei terug, want een dag daarna, 26 mei, 'graduate' ik van Highland High School en ben ik officieel klaar met school. Dit weekend heb ik goed bericht gehad, ik mag namelijk mee met de bustour van een maand door Amerika! Het begint op 15 juni in Denver, Colorado en het eindigt op 12 juli in Chicago, Illinois. Dan ben ik hopelijk nog een paar dagen in de East-Valley in Arizona te vinden, voordat ik weer terug vlieg naar Amsterdam. Een paar drukke maanden in het vooruitzicht, maar het wordt o zo leuk!

Lots of love,
Karlijn

  • 28 Februari 2011 - 08:04

    Anja En Fam.:

    Hej Karlijn!
    Dat was weer een heel verhaal!...
    Fijn dat je het nog steeds leuk vind daar!
    Wat een belevenissen allemaal!
    Veel plezier de komende tijd en pas goed op jezelf.
    Groetjes, Anja, Pim, Jort, Femke en Merith

  • 28 Februari 2011 - 09:17

    Francis :

    Dag lieve Karlijn
    Meisje wat heb je het toch druk .
    Past het er nog wel bij al die nieuwe dingen in je hoofd
    Je beleefd in dat jaar net zoveel als sommige in hun hele leven .
    Heel veel plezier nog de komende maanden
    groetjes van Bobeldijk 100

  • 28 Februari 2011 - 10:00

    Thea EnSjaak:

    Lieve Karlijn,
    Wat leuk...weer zo'n lang verhaal vol belevenissen!
    Heel fijn dat je rondreis doorgaat!!!
    Een doos vol origami tulpen... had je die zelf gevouwen? Mag je mij dan ook eens leren!
    Fijn dat je je zo thuisvoelt bij je huidige gastgezin!
    Het volgende gastgezin met kindjes zal ook vast heel gezellig zijn, dat ligt je zeker heel goed!
    En een Puorto Ricaanse gastmoeder lijkt mij ook wel apart en exotisch, zo wordt er alweer iets aan je "internationale" ervaringen toegevoegd!
    Ja... en dan komt je 18e verjaardag er aan, vreemd hoor dat je er dan niet bent!
    Gelukkig dat er e-mail is!!!
    Karlijn, hou je goed en veel succes met alles!
    Liefs en groetjes van je opa en oma,
    Sjaak en Thea

  • 28 Februari 2011 - 13:13

    Rem:

    Zo Karlijn dat was weer heel veel info en erg leuk om te lezen.Blij ook dat je het weer zo goed heb bij je gastouders en de kenissen erom heen.Veel van je belevenissen rond Hollywood en Santa monica komen mij bekend voor daar ook ik daar geweest ben tijdens de werkzaamheden van onze jongste zoon,alweer zo'n 15 jaar geleden hoor.Echter het heeft wel veel indruk op mij gemaakt en dus heel herkenbaar zoals je het nu beschrijft.Wat leuk dat je vader en moeder volgende maand langfs komen,ik zal er morgen wel over horen dan spreek ik ze namelijk met de gastoudersbijeenkomst.Dan gaat Tammy ook over naar het laatste gastgezin en helaas is Jessica al terug maar dat zal je al wel hebben gehoord.
    Ik wens je nog vele mooie dagen daar en ook goed te lezen dat je presentatie prima is geslaagd dat is dan weer een last minder.
    Hartelijke Groeten Rem Jonker RJC

  • 28 Februari 2011 - 21:25

    Annemiek En Nico:

    Ha marlijn, wat een programma heb je nog te gaan zeg. Allemaal leuke dingen. Je bent aan het einde van je uitwisseling al een echt Amerikaans meisje. Je hebt al zoveel mee gemaakt.
    Helemaal top.

    Geniet er van en tot horens.
    Groet annemiek en nico

  • 09 Maart 2011 - 07:40

    Piet En Marjo Pronk:

    Karlijn,
    Van harte gefeliciteerd met je 18de verjaardag.
    Maak er een mooie dag van, en geniet ook nog van je laatste gastgezin, en niet te vergeten van het weekje met je ouders.
    We missen je allemaal vandaag.
    Groetjes, Piet, Marjo, Koen en Kim.

  • 09 Maart 2011 - 15:27

    Bavius En Doetie:

    Lieve Karlijn,
    Dat je nog steeds even enthousiast bent en al die verhalen opschrijft.
    Geweldig om te lezen en dan blijven we toch nog op de hoogte van jou doen en laten.
    Ook willen we je feliciteren met je 18e verjaardag en nog vele jaren erbij in goede gezondheid.
    Wie weet kan je thuis meteen beginnen met je autorijlessen.
    We drinken er zondag wel een borrel op bij je ouders want dan vieren we ook meteen de verjaardag van Sam.
    Groetjes vanuit Avenhorn,
    Bavius en Doetie, Sybren Sjoerd, Johan en Femke en natuurlijk van Carina

  • 10 Maart 2011 - 12:31

    Anja En Fam.:

    Lieve Karlijn!
    (Nog) hartelijk gefeliciteerd met je 18e verjaardag!!
    Groetjes, Anja, Pim, Jort (vanuit Wageningen), Femke (gaat morgen naar Rome, kwam maandag uit Noorwegen...wil wel emigreren..) en Merith

  • 23 Maart 2011 - 15:36

    :

    Leuk verhaal, zoals altijd weer Karlijn! Klinkt super, je hebt echt al veel dingen meegemaakt en gezien, gaaf! Zijn alle stippen op de kaart die je op je profielfoto (banner) hebt staan waar je allemaal gewesst bent/nog naar toe gaat? Veel plezier nog, Liefs, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 66544

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2010 - 23 Juli 2011

Een jaar in Gilbert, Arizona

Landen bezocht: